اینجا

اینم از این

جمعه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵ ب.ظ
مامان گفت شناسنامه ات رو آوردی بریم رای بدیم؟ گفتم صدالبتهههه. آفتاب داغ که کمی کوتاه آمد با کالسکه راه افتادیم.  نمیدانم چرا سین سین مثل آدم ندیده ها نگاه می کرد به جمعیت.
مامان برگه اش را داد به من خودش هم سین را بغل گرفت و با دوستش مشغول صحبت شد. اسامی شورای شهر را روی گوشی داشتم، گذاشته بودم روی میز و می نوشتم. حواسم بود که هرکی می آمد دزدکی توی گوشی نگاه میکرد و یکی دوتا می نوشت و می رفت.
مامان هر چند دقیقه صدا میکرد که برویم. میگفت بسه نمیخواد همه رو پر کنی بچه کلافه است. اما نمیدانست که تازه برگه ی پیرزن بیسوادی که ازم خواسته بود برایش پر کنم را تمام کرده بودم . گفتم مادربزرگ به کی میخوای رای بدی. گفت به رو.حانی. گفتم دم شما گرممممم. 
مامان که دید برگه را دادم به پیرزن چشماش هشت تا شد. گفت مامان جان زود باش دیگه.نمی دانم چرا انقد عجله دارد این مادر ما. ما که تا اینجا آمدیم خب بگذار ساندیس و تا تاب هم بگیریم بعد بریم دیگه. گوشیم وسط بود و شورای شهر را پر می کردم، تا وقتی آنجا بودم لااقل پنج نفر شورای شهر را خالی انداختند. سه چهار نفر بی آنکه بدانند و بشناسند از روی لیست من نوشتند. چند نفر هم دزدکی نوشتند. چندنفر هم ده بیست سی چهل از روی برد پرکردند. بغل دستیم می گشت اسم زن ها را پیدا می کرد و می نوشت. زن هایی که نمی شناخت.
مامان هم کلاسی ابتداییم اتفاقی بغل دستم سبز شد و به دوستش گفت من هرچی سرمه بنویسه می نویسم. درسش خوب بود. نفهمیدم چه ربطی داشت؟ اما خب اجازه دادم چهار پنج تا از روی دستم بنویسد.گفت به کی رای میدی گفتم فلانی. گفت خب منم به فلانی اومدم فقط مهرش بخوره تو شناسنامم. نفهمیدم مگه به مهرش بُنِ شهرکتاب و شهربازی میدند؟ یا چیز دیگری؟ ها؟
آدم های جالب ی هستیم. جالب و ترسناک و منفعت طلب و ترسو و زودباور. نمیخواستی رای بدی چرا پا شدی اومدی اینجا؟ خب تو که ممتنع هستی. فید برکه می اندازی، دیگر چرا آمدی؟
ما مردم سرخوش :)
نوشتم فلانی. خواستم برای مامان را بنویسم گفتم مامان کی؟ گفت همون که تو خونه گفتم. به خیالم دوستش می خواست به اون یکی رای بده که اینطوری گفت. انگار رای ما خار داره. داشتم می آمدم خانمه به یکی که می خواست سفید بندازه می گفت بنویس ر.ئیسی. چادر و روسری کسی رو نکشته اما از گرسنگی همه می میرن.

  • ۹۶/۰۲/۲۹
  • سرمه
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.